Patricia Nigiani két, Peter Spilles-szel /Project Pitchfork/ együtt felvett műve után, amelyeket, ennek az együttműködésnek következtében, meglehetősen elektronikus albumoknak tartanak és egy tisztán akusztikus mű után, ezekben a napokban jelenik meg az AURORA SUTRA negyedik albuma, ezuttal Lacasa del Cid /többek között Sun God/ és Friedrich Paravicini csellista közreműködésével.
Extrémül sokoldalúra sikerült az „I and I shall descend”, mind zenei, mind a darabok nehezen érthető tartalmának szempontjából. Sajnálatos, hogy azok a magyarázó információk, amelyek a Promo CD-nél megtalálhatóak voltak, nem kerültek a Booklet-be, pedig biztosan sok olyan embert segített volna a megértésben, akiknek a tartalom misztikus jelentései nem automatikusan tárultak fel. Egy kivonat a „Threefolded Mystery” c. számhoz: „A Threefolded Mystery a nőiesség különböző aspektusainak leírása: szűz, anya, öregasszony; bemutatva a fehér, a piros, és a fekete szín által. A férfi aspektus teljesen a zenében található meg, pl. A. Crowley hangjának feltűnésekor, amelyet manapság sok Wicca és a boszorkánykör is megidéz.”
Legkésőbb ezen a ponton jöhet rá az ember, hogy az AURORA SUTRA, annak ellenére, hogy az egész album a spirituális tartalom és a „férfi és női energiák tantrikus egybeforrása” körül forog, sem a boszorkány és más kultúrákkal, sem a plakativ szexulális tartalommal nem házal. Az album mágiája sokkal, de sokkal mélyebben gyökerezik. Már az anyag intenzív hallgatása során betekintést nyerhetünk a tíz csodálatosan szép mű jelentős spiritualitásába. Olyan különleges hangszerekkel, mint pl. a szitás, gordonka, kettős fuvola, tölcsérfúvókás trombita és pánsíp az igényesen megkomponált „ I and I shall descend” minden hallgatót újra és újra a varázsa alá kerít. Hogyan keletkezik egy ilyen mű? Ehhez az kell, hogy az ember hónapokra a stúdióba zárkózzon, hogy magasabb tudatállapotba kerüljön? Patricia így számol be a stúdiómunkáról: „Mi csupán az alapstruktúrával vonultunk stúdióba, amit aztán ott befejeztünk. A szó valódi értelmében nem „zárkóztunk be”, bár igen intenzíven dolgoztunk. De ez laza és kényelmes, ezáltal pedig nagyon vidám munka volt.”
Az album producerei Hauke Harms és Axel Ermes / Girls Under Glass, illetve Cassandra Complex/ voltak, ami első hallásra kissé meglepő… „Mindkettőjüket tudatosan választottam. Már régóta ismerem Őket és a Catastrophe Balett- album felvételekor lehetőségem volt megismerni a munkamódszereiket is. Ők pedig nagyon el voltak ragadtatva a hangszereinktől.”
Hogy a sértetlennek tartott a producer-csapat rövid időn belül egy Remix-Maxit csinálhatott a művésznő hatalmas bizalmának újabb bizonyítéka. „Egyáltalán nem szeretem, ha a dolgaimból remixet csinálnak, mivel Én úgy képzeltem el őket, amilyenek azok valójában. Hogy Ők ketten ezt mégis megtehették az azért volt lehetséges, mert megértették a zenémet és valami olyat csináltak, ami spektrumában illik az AURORA SUTRA-hoz.De pl. semmiképpen nem fogadtam volna el egy erősen elektronikus remixet, mert az a szellemi tartalmat többé már nem tudta volna közvetíteni.”
Június elején lesz egy kisebb turné, mely során megismerhetjük az A.S. másik oldalát…
Patricia: „Mi kizárólag csak ülőhelyekkel ellátott helyiségben fogunk fellépni, mivel úgy gondolom, hogy így a nézőknek is sokkal kényelmesebb odafigyelnie és élveznie a koncertet.”
Az élő fellépésen 5-6 ember lesz a színpadon, ehhez jön még egy performance csoport, ami a művek hangulatának átültetéséért felelős. „Számomra nagyon fontos, hogy az előadás során a szövegek is átültetődjenek, hogy ezek a tisztán művészi-esztétikus komponensek mellett is megmutatkozzanak.
Egy ilyen sokoldalú művésznek vajon kielégítő-e „egydimenzionális” hanghordozót csinálni, amelynek közvetítő funkcióját a technikai minőség korlátozhatja?
„Úgy gondolom, hogy ilyen szempontból minden lehetségest megtettünk de mindenképpen érdekes lenne valami vizuálist készíteni és ezzel egy időben a többi érzékre, pl. a szaglásra is hatni. De sajnos manapság ez még nem megy.” Azért izgatottan várjuk, hogy vajon mivel gyötör még minket a technika. Mindenesetre Patricia el volt ragadtatva attól az ötlettől, hogy a jövőben minden művéhez még egy „szagszámot” is mellékeljen. Lakjatok bár a Földnek északi féltekéjén, a jövőben már nem kell várnotok az információhordozókra, mert már ma élvezhetitek az AURORA SUTRA-t minden érzékszervetekkel…Sajnos Dél-Németországban nem lesznek koncertek és fesztiválokon sem lépnek fel. Reménykedjünk, hogy ezt nemsokára bepótolják.
(fordította: Andi)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni