Mome Zaj

Másfél hónappal ezelőtt, hallgatói és tanári kezdeményezésre útjára indult az egyetemi közösségi életnek egy eddig nem létező, alulról szerveződő felülete, irányvonala: a MOME ZAJ.

Eseménysorozatunk zárásaként április 23-án csütörtökön vegyesen érkeznek instrumentális és elektronikus zenészek, de elmondható, hogy többségében a zajzene irányvonala fog érvényesülni. Az Egyetemet Hajnóczy Csaba, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Intézetében tanító és tevékenykedő tanár, a Kontroll Csoport és a Kampec Dolores alapító és meghatározó tagja fogja képviselni.

Így hát jöjjön a 3., ebben a szemeszterben az utolsó MOME ZAJ!

Fellépnek:

19:30 - Kikyo (Hajnóczy - Hajnóczy duó)

20:00 - BH Zsolt - Szakál Farkas Soma duó / https://soundcloud.com/bokodihalmen/havizaj-84-practice-outtake /

20:45 - Sőrés - Bolcsó duó / https://soundcloud.com/s-r-s-bolcs-du/sets/soresbolcso-no-wave-festival-2014 /

21:30 - Musica Moralia / https://www.youtube.com/watch?v=0kfNoIwUxjo /

22:15 - Rosinflux / http://rosinflux.tumblr.com/ /

Helyszín: Auditórium

A fellépőkkel párhuzamosan az A110-ben, a másodéves építészek termében jammelés lesz, gyertek, hozzatok ti is hangszereket!
____________________________________________

A fellépőkről:

// Sőrés - Bolcsó duó //

Bolcsó Bálint és Sőrés Zsolt (Ahad) 2014. áprilisában a JazzaJ szervezésében a debreceni Modemben tartottak együtt 3 napos elektronikus improvizatív zenei workshopot, amelynek eredményeit akkor nem csupán izgalmas koncertek formájában mutatták be, de meg is alapozták kettejük hosszabb távú együttműködését, aminek legutóbbi állomásai a 4. No Wave Fesztiválon (Tilos Rádió Maraton 2014) valamint a 2015. februárjában a JazzaJ-on elhangzott nagysikerű duókoncertjeik voltak.

Sőrés Zsolt (Ahad) a magyar experimentális zenei színtér több mint húsz éve működő, nemzetközileg is ismert alkotója és teoretikusa. Bolcsó Bálint zeneszerző az utóbbi években az elektroakusztikus rögtönzés felé fordult, alkotóként és egyetemi oktatóként egyaránt az új technológiák kísérleti zenei alkalmazásával foglalkozik.

http://inaplo.hu/ahad/

http://bolcso.net/
____________________________________________

// Rosinflux //

ROSINFLUX a MoMe-n! Szabadfogású papír és húr installációk! Részletek a The Animals' angle című installációs előadásból. Kisérletek saját készítésű „hangszerek” által gerjesztett,frekvencia tartományok,rezonanciák, (felharmóniák) kölcsönhatásainak modellezésére párhuzamba állítva, a gregorián (esperantó) énekmotívumokkal.
A előadás gondolatiságát Thomass Mann ”A Kiválasztott” című könyve inspirálta.

https://soundcloud.com/rosinfluxband

http://rosinflux.tumblr.com/
____________________________________________

// BH Zsolt - Szakál Farkas Soma duó //

Élő elektroakusztikus improvizáció. Még szűkebben: nagyrészt zaj. Szakál Farkas Soma és Bodoki-Halmen Zsolt, a Max/Msp programozási felületen megalkotott szoftverük határait, illetve (főként saját, de) a hallgatók zenehallgatási habitusát feszegeti, szokványos játékkontrollerek (Xbox, Wiimote) újraértelmezésével-újrahasznosításával.

Bodoki-Halmen Zsolt (BH Zsolt) és Szakál Farkas Soma, a Zeneakadémia Elektronikus Zenei Médiaművészet szakán végzik tanulmányaikat. BH Zsolt először 2014-ben, az UH FEST-en lépett színpadra.

https://soundcloud.com/bokodihalmen
____________________________________________

// Musica Moralia //

Experimentális post-folk.
Cimbalom.
Ének.
Orgona.

"Amikor megkérdezik tőlem, hogy milyen zenét csinálok, azt szoktam mondani, hogy csendes zajt (silent noise).
Nem tudom másképp megnevezni.
Szeretem a zajt. A zaj kiköveteli a jelenlétét, azt, hogy észre vegyék. Bár az én általam kreált zajok inkább neszek, mert halkak, de fontos szerepük van. Megpróbálok olyan dalokat írni, amikben a zaj ugyanolyan fontos, mint a dallam vagy a szöveg. A csendesség valószínűleg abból fakad, hogy egyedül vagyok, akusztikusan, és ennyi az a hang ami egy lányba belefér.
Musica Moralia tíz évvel ezelőtt kezdődött, egy gitáron, aminek két húrja volt, nem tudtam, hogy hogyan kell gitárt hangolni, úgyhogy behangoltam, ahogy nekem tetszett. Aztán lett több húr, meg cselló, meg a nagymamám hangolatlan pianínója. Mai napig a legtöbb dal azon kap életre.
Nekem nem könnyű zenét írni, vannak dalok, amiken évekig dolgozom, és vannak amiknek csak húsz perc kell. Én szeretem, hogy számomra nem könnyű zenét írni."

"musica moralia started ten long years ago on a two stringed guitar. I didn't know how to tune the guitar so I tuned it as I wished. Then I got more strings, then a cello, and my grandmother's untuned piano. Still to this day that is where most of my songs start.
When I am asked what sort of music I make, the only way I can describe it is calling it silent noise.
I like noise.
Noise demands it's presence, to be recognized. However the noises I make are rarely loud, but yet significant. I try to write songs where the noise is as important as the melody or the lyrics.
Well silence is another matter...
It is not easy for me to write music. Some songs take years to finish, others just twenty minutes.
I like that it is not easy for me to write music."

Musica Moralia

https://www.youtube.com/watch?v=JOkmhDcnQwA
____________________________________________

// Kikyo //

Kikyo (Hajnóczy Janka – ének, Hajnóczy Csaba – gitár).

___________________________________________

Helyszín: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Zugligeti út 9-25., 'A' épület, első emelet, Auditórium.


A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!
2015. 04. 20. - 06:40 | © szerzőség: Gelka