Az alábbiakban egy riport részletei olvashatóak, melyet Richard Lederer-rel készítettem 2000 áprilisában. Élőben fellépnek a lipcsei gothic-fesztiválon is, ahol az új albumot mutatják be…
Tajtékos Lapok: – Hogyan alakultatok? Mik a legfontosabb pontjai az együttes életének?
Richard: – A Die Verbannten Kinder Evas (DVKE) egy együttes, amit Michael Gregor és én alapítottunk. Hosszú ideig ismertük egymást, együtt dolgoztunk a Summoning nevezetű metálcsapatunkban. Mindkettőnknek ugyanolyan vágyunk volt a csendesebb és lassúbb zenére, úgyhogy elhatároztuk, hogy hozzáadunk néhány hangszert a szintetizátorhoz és megpróbálunk az eddigiektől eltérőt alkotni. Az elején nem voltak valódi zenei hatások. Mindketten csak metál zenét hallgattunk abban az időben, így nem voltak dark-wave csapatok, amik inspirálhattak volna minket. Később felfedeztük a Stoa-t meg a Sopor Aeternust, de akkorra a stílusunk már kész volt.
Az együttes neve vallásos színezetű. Személyes motivációd van?
Nem. Csak úgy vettük ezt a nevet, mert ennek magányos és szomorú hangulata van. Bár ez a név egy reneszánsz korál füzetből jött, számomra nincs vallásos jelentése, abszolút ateista vagyok.
Mit gondolsz a Kereszténység és az Egyház szerepéről?
A kereszténység biztosan fő szerepet játszott a középkorban, de most szerintem az egyháznak nincs egyáltalán hatalma. Az Egyház csak egy diktatúrát jelent számomra, ami rabszolga embereknek készült. Felhasználták az emberek félelmeit a gonosztól, hogy kihasználhassák őket, és hatalomra tehessenek szert.
Először a „Same” albumot hallottam, majd az újat, és csak azután a „Come Heavy Sleep”-et. A változások így még észrevehetőbbek. Hogyan találkoztatok Tania-val, Julia részt vesz a munkákban a jövőben is?
Nem, Julia biztosan nem fog énekelni semmilyen jövőbeni CD-n. Julia-nak soha nem volt olyan hangja, amilyet én a DVKE-ban megfelelőnek találtam volna, szemben Tania-val, akinek a hangját mindig kerestem. Nekem egy erős és expresszív hangra van szükségem, ami a fő dallamot viszi. A múltban gyakran csináltam zenét/dallamot Julia hangjához, de gyakran a lágy hangja miatt én énekeltem el azokat. Az új CD-n Tania énekelt minden dallamot, amit neki szereztem.
Az új album drámaibban hangzik, több hangsúllyal az éneken. Hogyan tudtad megvalósítani az eredeti ötleteidet?
Az ok, amiért az „In Darkness Let Me Dwell” jobban ének-orientáltabb, az biztosan Tania. Most a hangszerek kísérik az éneket ellentétben a megelőző két albummal.
Úgy tűnik a kiadóváltás nagy lökést adott a hírnév felé. Mik a terveitek a jövőt illetően?
Biztos, hogy a Napalm Records-nál maradunk, mert nagyon elégedettek vagyunk a promócióval. Már a Summoning révén jó tapasztalatokat szereztem itt, nem akarok kísérletezgetni tapasztalatlan kiadókkal, mint ahogy azt a múltban tettük.
Két másik együttes vezetője is vagy; a Summoning és az Ice Ages-é. Mesélj nekem röviden ezekről az együttesekről és a köztük lévő kapcsolatról! Mindhárom a személyiséged egy-egy kivetítése?
Ezek a projektek tükrözik a zenét, amit hallgatni szeretek. A Summoning képviseli a metál gyökereimet, ellenben a DVKE tiszta klasszikus orientáltságú dark-wave. Annak a ténynek köszönhetően, hogy szeretem az olyan elektronikus együtteseket is, mint a Vunker Vogt és a Leather Strip – megszületett az Ice Ages. Mindhárom formáció egyaránt fontos nekem.
Korábban csináltam Karsten Hamre-val (Penitent) egy riportot Magyarországon. Ő beszélt egy közös turné lehetőségéről. Milyen együttesekkel játszotok együtt, és tartotok nagyra?
Nyitottak vagyunk, és szeretnénk játszani bármilyen csapattal, amellyel összeillünk. Megemlíteném Loreena McKennitt-et, a Stoa-t és a Miranda Sex Garden-t. Tania nagy Nick Cave és Mission rajongó.
Végezetül kíváncsi volnék a véleményedre a mai gothic-színtérről. Szerinted mennyire maradt underground? (gondolok itt a pénz hatására)
Szerintem a valódi gothic mindig underground marad, de egyre több együttes van, amelyet gothic-nak mondanak, pedig borzasztó kommercionálisan hangzanak. A másik oldalon viszont számtalan rituális és ipari együttes bukkan fel, amelyek egyáltalán nem mindennapiak. Végeredményben a színtér állandón képes megújulni és őszinte maradni…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni